©paul-dufour

en | es

European Parliament united in defence of fundamental rights

The European Parliament has approved a report on the Situation of Fundamental Rights in the EU in 2015, with the Greens/EFA Group voting in favour. Three of the four amendments presented by the Greens/EFA Group were approved.

Following the vote, MEP Josep-Maria Terricabras, spokesperson on the subject for the Greens/EFA, said:

"There are still many attacks on the freedoms, rights and values upon which Europe is based. Our objective in this report has been to protest against the violation of human rights in asylum and migration, in respect of social and economic rights, of the rights of minorities and of linguistic rights, as well as LGBTI rights and women's rights amongst others.

"Since 2007, the social and economic crisis has been devastating. With 60 million forcibly displaced persons in the world, the situation around migration must continue to be a priority for the EU.

"Moreover, we are seeing a notable increase in racist and xenophobic incidents which once more highlight the difficulty in finding the right relationship between security and liberty.

"This isn't our report but it mostly takes on board our group's main concerns. That's why we voted in favour."

Derechos fundamentales en la UE

El Parlamento Europeo muestra unidad en su enfoque a los derechos fundamentales

El Parlamento Europeo ha aprobado el informe sobre la Situación de los derechos fundamentales 2015 con el voto favorable del Grupo Verdes-ALE. Aprobadas tres de las cuatro enmiendas presentadas por el Grupo Verdes-ALE.

Tras la votación, el eurodiputado Josep-Maria TERRICABRAS, que ha sido el ponente por parte del Grupo Verdes-ALE, ha declarado:

"Aún hay muchos ataques a las libertades, derechos y valores en que se basa Europa. Nuestro objetivo en este informe ha sido protestar contra la violación de los derechos humanos en el asilo y en la migración, en los derechos económicos y sociales, en los derechos de las minorías y los derechos lingüísticos, en los derechos LGTBI y de las mujeres, entre otros.

Desde 2007, la crisis social y económica ha sido devastadora. Con 60 millones de personas desplazadas forzadamente en todo el mundo, la situación de la migración ha de continuar entre las prioridades de la UE.

Además, asistimos a un crecimiento notable de incidentes racistas y xenófobos que ponen de relieve, una vez más, la dificultad de encontrar la relación adecuada entre la seguridad y la libertad.

Este informe no es nuestro informe pero va bastante en la línea de las principales preocupaciones de nuestro grupo. Por eso nuestro voto es positivo".