European Union energy efficiency rating

en | es | de

Binding targets will help cut bills and combat energy poverty

Energy efficiency

The European Parliament’s Industry, Research and Energy committee has today backed a report on the energy efficiency directive. With two alternative compromise deals on the table, the Greens backed a 40% binding target on energy efficiency by 2030 (1).

Greens/EFA shadow rapporteur Benedek Jávor comments:

"An ambitious energy efficiency policy is needed to bring down energy bills for European citizens and businesses. It can also help to combat energy poverty and is key to our health, well-being, as well as achieving our climate policy targets and the commitments made under the Paris Agreement.

"We are pleased to have helped secure agreement on an overall 40% target for energy efficiency for 2030 across the EU, which would be underpinned by national binding targets to ensure it really delivers. We have also fought to close loopholes and make sure the transport sector is included in the targets.

"The ambition on targets needs to be matched with concrete measures, especially on lifting people out of energy poverty. The transition towards energy efficiency must deliver real benefits for the poorest, most vulnerable ones in our communities."

Notes

(1) The Greens/EFA group, alongside the S&D, ALDE, and GUE/NGL groups, backed a binding 40% target for energy efficiency for 2030 with national binding targets. The EPP and ECR groups pushed for a non-binding 30% target for energy efficiency for the year 2030.

Los objetivos vinculantes ayudarán a reducir las facturas y la pobreza energética

Eficiencia energética

La Comisión de Industria, Investigación y Energía del Parlamento Europeo (ITRE) ha respaldado hoy un informe sobre la Directiva Europea de Eficiencia Energética. Con dos propuestas alternativas de compromiso encima de la mesa, el grupo verde ha apoyado el objetivo de mejorar en un 40% la eficiencia energética para 2030 (1), consiguiendo que sea aprobado.

Florent Marcellesi, eurodiputado de Verdes/ALE (EQUO) y miembro de la comisión ITRE, declara:

"Necesitamos una política ambiciosa de eficiencia energética que reduzca las facturas de energía de los ciudadanos y empresas europeos. Se trata además de una oportunidad de combatir la pobreza energética, de contribuir a nuestra salud y bienestar, así como de cumplir con nuestros objetivos climáticos y el acuerdo de París.

Nos complace haber ayudado a lograr un acuerdo sobre un objetivo general de mejorar en un 40% la eficiencia energética para 2030 en toda la UE. Un acuerdo que supondrá objetivos vinculantes para los Estados miembros, garantizando así que realmente funciona. También hemos trabajado para cerrar las lagunas legales y asegurarnos de que el sector del transporte se incluía en los objetivos.

La ambición en los objetivos debe combinarse con medidas concretas, especialmente para sacar a las personas de la pobreza energética. La transición hacia la eficiencia energética debe ofrecer beneficios reales para las personas más vulnerables".

(1)El grupo Verdes/ALE, junto al grupo S&D, ALDE y GUE/NGL ha apoyado el objetivo de mejorar en un 40% la eficiencia energética para 2030, incluyendo objetivos vinculantes para los Estados miembros. El grupo del Partido Popular Europeo y ECR han presionado para que se aprobara un objetivo del 40% sin objetivos vinculantes.