EUleaks
ca | en | de | fr | es

Transparencia

Eurodiputats/des del grup dels Verds/ALE presenten una platforma de suport als Reveladors d’Informació.

Eurodiputats i eurodiputades del grup dels Verds /ALE han presentat avui al Parlament Europeu la plataforma online EULeaks, que permet a les persones que revelin informacions ho puguin fer en un context segur i anònim. La plataforma, accessible a través de la pàgina dels Verds/ALE (http://www.greens-efa.eu), s’ha posat en marxa avui després de la primer trobada del Comitè d’investigació sobre Rentat de Diner i Elusió i Evasió Fiscal (PANA). En el marc del comitè s’han pogut seguir les intervencions dels periodistes del Consorci Internacional de Periodistes d’Investigació que van ser els primers en revelar l’existència dels Papers de Panamà.

Ernest Urtasun, eurodiputat de ICV ha declarat,

“Com eurodiputats, sovint ens trobem que no podem accedir a la informació que necessitem per a fer la nostra feina i defensar l’interès públic davant els interessos particulars d’empreses que han comès delictes o han tingut comportaments immorals. La informació filtrada per reveladors d’informació com Deltour i Halet o altres denunciants en els documents de Panamà o més recentment dels papers de Bahames ha estat bàsica per poder entendre les pràctiques d’evasió fiscal de les empreses multinacionals a la UE. Gràcies a ells, s’han donat investigacions al Parlament i altres institucions, i la Comissió s’ha vist obligada a reaccionar amb propostes legislatives. Per tant, amb el llançament de la nostra pròpia plataforma, volem ajudar a posar fi al secretisme i a donar als possibles denunciants una manera fàcil i segura de fer pública informació vital".

Ernest Maragall ha afegit;

“La transparència és una de les assignatures pendents per aconseguir una Unió Europea més efectiva per a les necessitats de la ciutadania. Necessitem doncs instruments que permetin assegurar aquesta transparència en la circulació d’informació.”

“L’existència d’una plataforma segura per a poder donar suport a aquelles persones que es decideixen a revelar informacions sensibles en l’àmbit de la fiscalitat, l’evasió d’impostos i el rentat de diners és cabdal, com s’ha vist reiteradament aquests darrers anys amb casos com el LuxLeaks o els papers de Panamà.”

Recommended

Position Paper