moneylaundering

en | de | es | fr

New leak shows urgent need for action

Paradise Papers

Molly Scott Cato, Green MEP and member of the European Parliament’s Panama Papers committee, comments on the latest big tax leak, the Paradise Papers:

"These leaks offer another disturbing glimpse into the murky world of offshore finance, used by wealthy individuals and big business for tax evasion and tax avoidance.

"Once again, the UK and its offshore territories are at the heart of things. This makes it all the more outrageous that the UK is among the countries blocking progress on the future EU blacklist. If the UK is to have a positive future trading relationship with the EU, it is going to have to clean up its act when it comes to tax. Regulating the legal limbo of its overseas territories is likely to be a key demand and the UK government should use the powers at its disposal to end their tax secrecy.

"The report of the Panama Papers inquiry has already come up with concrete policy proposals that could help to prevent the activity revealed in the Paradise Papers. That another major leak has emerged before we have even completed our work on the last one shows the scale of the problem we face. The European Parliament needs a permanent inquiry committee, along the lines of those already seen in the US Congress, to enable the parliament to react quickly to future reports of tax avoidance, evasion and money laundering."

Las nuevas filtraciones exigen acciones urgentes

'Papeles del Paraíso'

Ernest URTASUN, eurodiputado del grupo Verdes/ALE, miembro de la Comisión del PE que investiga los 'Papeles de Panamá' y portavoz de Catalunya en Comú, ha comentado la reciente filtración de los 'Papeles del Paraíso':

"Estas filtraciones son otra muestra inquietante del turbio mundo de las finanzas offshore y de las estructuras fiscales utilizadas por personas adineradas y grandes empresas para evadir impuestos y ocultar los beneficios reales de sus bienes.

El informe del Parlamento Europeo redactado como conclusión de la investigación de los 'Papeles de Panamá' ya ha presentado propuestas políticas concretas que podrían ayudar a prevenir la actividad revelada en los 'Papeles del Paraíso'. Sin embargo, el hecho de que esta otra gran filtración haya surgido antes de que hayamos completado nuestro trabajo sobre el anterior escándalo muestra la dimensión del problema que enfrentamos.

El Parlamento Europeo necesita un comité de investigación permanente, similar a los que ya se han visto en el Congreso de Estados Unidos, para permitir que el parlamento reaccione rápidamente a futuras evidencias de evasión fiscal y blanqueo de capitales".